Dagen D kommer närmare och närmare och idag har jag suttit och lagt in all möjlig sorters musik inför årets första resa, på ett USB-minne.
Det är ett måste att det är variationsrikt, samma sorts musik dag ut och dag in blir bara tjatigt. Det ska också var många låtar. Att lyssna på samma låtar om och om igen gör mig knasig.
Musik måste jag ha på i bakgrunden hela tiden. Den behöver på någotvis inte vara hög. Den ska bara finnas där, så jag har något att fokusera på bortom samtal och motorljud. Har jag ingen musik på blir jag efter ett tag sanslöst dimmig i huvudet. För att jag ska kunna fokusera bättre måste det hela tiden finnas två saker att göra det på. Då uppfattar jag, konstigt nog, det ena bättre än det andra.
Musik kan också pigga upp när man känner sig seg, efter några dagar på vägarna och huvudet fullt med nya intryck. 2011 hade Sara och jag The Monikers Oh My God som uppiggare var och varanannan dag. Det gör otroligt mycket för energin. Det är viktigt med musik. Den kan också efteråt få mig att minnas platser eller en känsla. 
Jag kan inte leva utan musik!
 

Kommentera

Publiceras ej