Passenger är klart bästa filmen att sova till!
Inte för att den är tråkig. Absolut inte, jag älskar den och kan titta på den hur många gånger som helst. Men den har ett jämt ljud, som gör att jag för det mesta slappnar av och somnar nästan direkt. De lite högre ljuden kommer inte förrän mot slutet och då brukar jag ha vaknat ändå. Pratet, ljudeffekterna och den underbara musiken bildar en vilsam ljudmatta som får mig att domna bort en stund.
Hade dock lite svårt att helt försvinna in i dimman idag. Var utmattad redan när jag vaknade, trots att jag sovit över tio timmar. Åkte och firade mors födelsedag och sedan blev det middag hemma hos far. Det gjorde att jag fick hålla mig uppe alldeles för länge. Fick kämpa som bara den för att klara mig fungera någonlunda normalt och spännde kroppen till bristningsgränsen.
Det gör att jag har svårt att slapna av när jag äntligen får lägga mig. Vilket idag gjorde att jag inte somnade ordentligt, eller ska jag säga falla i koma. För någon sömn à la nattsömn är det inte. Mer som om allt blir svart en stund eller två. Jag var nästan hela tiden medveten om vad som hände i filmen, men samtidigt är jag inte fullt vaken. Det är en mycket konstig känsla. Men trots allt kände jag mig mycket bättre när jag till slut flöt upp till ytan efter någon timma. Winston kom och kelade flera gånger efter att jag vaknat. Men jag var inte upplagd för att gå upp, så pigg kände jag mig inte. Så jag tittade lite på mobilen och läste en bra stund innan jag till slut hasade mig upp. Startade om filmen och tittade/lyssnade på den om igen.
 

Kommentera

Publiceras ej