Har helt snöat in på The Brave, amerikansk TV-serie om ett elitteam inom amerikanska amén.
När jag får sådana här fixeringar kan jag inte sluta titta. Avsnitten går om och om igen dagarna i ända. Kan till slut varenda mening och kan rabla med i allt de säger. Tittar sönder serierna totalt.
Det handlar om teamets leadare Kapten Adam "Top" Dalton och Ezekiel "Preach" Carter, Joseph "McG" McGuire, Amir Al-Raisani och supertuffa Jasmine "Jaz" Kahn. De reser världen  runt och löser diverse problem. Tack o lov håller de sig inte hela tiden i regionen Iran/Irak. De har varit på nästan alla kontinenter. 
Det är häftig action, kanske inte alltid så trovärdigt, men det gör inget. Det började lite trögt, men nu har de funnit sin gång och skickat in lite lagom mycket humor också. Det lättar upp allt skjutandet och dödandet. 
Den är också mer eller mindre nerlusad med snygga karlar. Så typiskt amerikanska serier. Även skurkarna är ibland snygga. Teamets enda tjej, Jaz, är hur tuff som helst. Hon håller jämna steg med grabbarna. 
Man får också följa komandcentrat, DIA, i Washington DC med deras chef, Patricia Cambell och hennes analytiker Hannah Rivera och Noah Morgenthau. 
 
Snygga karlar, tuff böna och lite lagom humor är ingredienserna för att  jag ska bli helt besatt på en serie. Alla tre är klart en viktig del i fixeringen. Inget utan det andra. Nu väntar jag på säsong 2 som sätter igång 24 juni,  så jag får lite nya avsnitt att köra om och om igen.
 
 

Kommentera

Publiceras ej