I bästa vädret vandrade vi runt i den Internationella Matmarknaden i Jönköping innan fotbollsmatchen. Älskar att vandra runt bland stånden och lukta på alla härliga dofter. 
Den var lite mindre i år. Australiens kök saknades, likaså tyskarnas korvstånd. Men jag hade redan innan bestämt mig för att jag skulle äta Langos i år. Var ett tag sedan nu och det är väldigt gott. Det blev lite stressigt då vi skulle vara på biografen och titta på fotbollen vad tretiden. Men jag lyckades klämma i mig hela ändå.
Vid flera tillfällen hörde vi damer, oberoende av varandra, kommentera alla människor som vandrade runt i gulblåa tröjor. Det måste varit ett evenemang någonstans, tyckte de. Ja, världens största sporteveneman Fotbolls-VM! Svårt att förstå att någon kan missa det. Det står om det i varenda tidning i massor och på TV visar de nästan inget annat.
Efter fotbollen knallade vi tillbaka till matmarknaden för lite kvällsmat. Då blev det waffles med glass och chokladsås. Det blev kladdigt och glassen rann i värmen. Men gott var det!
En liten tant försökte ta min colaburk innan jag druckit ur den. Jag fick vippa på den lite för att visa att den inte var tom. Sedan satt hon kvar på en bänk bakom oss, där vi satt i solskenet vid kanalen och njöt, tills jag lämnade den tomma burken till henne. Då fortsatte hon sin promenad bland allt folket som satt och åt överallt. Det är väl det enda jobbiga med markanaden, väldigt få platser att bekvämt sitta och äta på.
Jag passade också på att köpa lite blommor till mina balkonglåda innan det var dags att åka färdtjänst hem.
En väldigt lyckad dag!
 

Kommentera

Publiceras ej