Aldrig trodde jag väl att det skulle hända att jag skulle gå till en biograf och inte titta på film!
Men när Betson hade gratis visningar på biografen så var ju bara tvungna att gå dit, systerdotter och jag. Nu har vi tyvärr inte speciellt många inne i salongen, kanske runt tjugo st. Men det var roligt ändå. Sverige vann ju!
Det är också första gången som personalen uppmanat oss att skrika, tjoa och fotografera så mycket vi bara ville. Och det gjorde vi i massor.
I sms innan matchen började, uppmanade Betson oss att komma en timma innan avspark för då började det hela. Så vi stressade dit för att inget missa. Men det var verkligen att överdriva, ljuga till och med. Det ända som hände var att vi fick fylla i papper med hur vi trodde resultatet skulle vara i halvtid bla. Sedan var det bara att sitta och titta på SVTs analyser innan matchstart. Vi var otroligt besvikna. Men det gick fort över när matchen drog igång.
Jag fattade knappt inte varför jag gått dit. Hemma hade jag suttit med näsan i ett handarbete och spänt lyssnat mest. Nu levde jag med i massor och var hypernervös mest hela matchen, trots att det stod tre - noll.
I halvtid delade de ut pris för den som gissat bäst innan match och jag var en av tre med två rätt, av tre. Jag trodde det skulle stå 0-0 och att de hade delats ut tre gula kort. Tyvärr drog de inte min lapp, men jag var glad ändå.
Överlyckliga lämnade vi så småningom biosalongen. Vilken tur att vi gick på visningen! Så mycket roligare att skrika ihop med andra än hemma i ensamhet.
Systerdotter köpte Sverigetröja innan matchen, men jag hittade tyvärr ingen i min storlek Synd!

Kommentera

Publiceras ej