Av någon anleding hade jag inte sparat de inskannade bilderna från Alaska-resan på min hårddisk. Så när datorn packade ihop försvann alla kvitton och diverse bilder, som den ovan. Ska jag gå efter hur kvittona låg i påsen från Hawaii-resan, så verkar de inte vara inskannade alls. Vilket är ännu konstigare. Så noga som jag brukar vara med det.
Så idag har jag roat mig med att lägga in alla kvitton. Det tar några timmar. Det var många kvitton som ska skannas in och det är mycket sitta och vänta. Men det måste göras. Jag blir knasig om jag inte snabbt hittar saker och ting, när jag kommit på eller underar var jag köpte något eller hur mycket det kostade. Är lite rolig eller väldigt udda med det. Men alla har vi våra små fixeringar.
Nu har jag varit noga med att lägga allt på hårddisken direkt. De ska inte försvinna igen. Bilderna från Alaska på mig och systerdotter fanns tack o lov hos Sara. Så det var bara att hämta dem där och lägga in alla roliga bilder på Hank the Moose igen. de fanns på en CD. De blev så otroligt bra och hur roligt som helst hade jag också.
Systerdotter hade också originalbilderna från Anchoragefotograferingen med de stackars hundarna. Så nu har jag alla de bilderna.
 
 

Kommentera

Publiceras ej