Adrift handlar om den fria själen Tami, Shailene Woodley, och ensamseglaren Richard, Sam Claflin.
De träffas på Tahiti och ljuva känslor uppstår. Sam får ett erbjudande av gamla vänner att segla deras båt upp till San Diego, Kalifornien för 10.000 dollar och förstaklassbiljetter tillbaka till Tahiti. Han bjuder med Tami.
Det här är en sann historia som utspelade sig 1983.
En bit på vägen hamnar de i en av historiens värsta orkaner någonsin och båten kapsejsar och Richard skadas svårt. Utmattade och svältande driver de på öppet hav.
Jag berörs som bara den. Mest för att jag gillar Richard och Tami så mycket. Jag bryr mig om dem å det grövsta. Tami kämpar på för att hålla båten flytande och hålla dem vid liv. Richard kämpar för att hålla humöret uppe på dem båda. När räddningen till slut kommer rörs jag till tårar.
Vissa filmer flyter förbi utan att lämna minsta spår efter sig, Tomb Raider tex. Knappt att jag ens är säker på att jag har sett den. Adrift är ingen sådan film. Den stannar kvar i mig långt efter att jag lämnat biosalongen. Kan också säga att jag håller mig hellre på land, även om jag älskar vatten. Skulle jag ge mig ut och segla, skulle det inte var längre ut än att jag fortfarande kan se land. Händer det något är man totalt utlämnad.
 

Kommentera

Publiceras ej