(null)
Jag älskar att titta/lyssna på sport. 
Hockey, fotboll, OS är favoriter. Passningarna, målen, tacklingarna, kämpandet och euforin vid vinst. Det lugnar ner mig, om det nu inte är Sverige som är inblandat. 
Då är det en helt annan femma. Blir så nervös att jag mår illa. Klarar nästan inte att titta. Går åt av spänning.  Straffar är värst. Har suttit i andra rum när det har gått till det. Blir så sanslöst besviken om det inte går Sveriges väg. Kan knappt inte sova efter en match. 
Kan egentligen inte sova om vi vinner heller. Då blir jag hög av lycka och har svårt att varva ner. 
Idag blev det förlust och det är tråkigt. Men de kämpade väl och kom längre än någon hade trott. Nu är för evigt stora fotbollshjältar. 
Nu håller jag på England och hoppas att de går hela vägen. Men jag kommer inte ha svårt att sova om de inte lyckas. 
 Nu kan jag njuta av matcherna igen. Ingen oro över insläppta mål och förlorade matcher. 
Det är underbart med sport!

Kommentera

Publiceras ej