Älskade misse är så rolig på morgonen.
Ok, jag kan leva utan att han väcker mig först vid klockan fyra för att endast kela, ibland vid fem, sedan vid sex och brukligt sista gången vid sju. När går nästan att ställa klockan efter honom.
Ibland kelar han bara och jag somnar snabbt om. Har ju blivit rätt van vid hans beteende. Pågått i några år nu. Ibland sitter han och ylar, antingen under sängen eller bredvid mig. Gör mig helt galen. Sitter han bredvid mig puttar jag ur honom ur sängen. Han hoppar för det mesta upp igen direkt, men nu klar han bara.
Jag går väldigt sällan upp direkt efter att jag vaknat, ligger och läser en stund. Han brukar tåligt vänta nere i vänstra hörnet på sängen.
 
Nu har han börjat puffa på mig. Precis som om han försöker putta ur mig ur sängen. Precis som jag gör med honom. Än har han dock inte lyckats. Jag är lite större än han ;) Men han gör rätt många försök.
När jag till slut går upp, rullar han direkt ihop sig vid min kudde och sover en stund. Ibland kan det bli mer än halva dagen, men rätt ofta kommer han upp efter en timma och ska kela igen. Då går han ivägen för allt jag gör vid skrivbordet och sätter sig vid burken där borsten ofta står. Sedan sitter han där tills jag börjar borsta honom. Behöver inte vara länge, bara jag gör det en liten stund. Sedan går han oftast och lägger sig igen.
 Tack o lov gör han inte detta varje morgon. Väcker mig runt fyra gör han alltid men periodvis får jag sedan sova ostört hela morgonen. Då gäller det att sova ut ordentlig!
Han är för rolig den lille pellen.
 

Kommentera

Publiceras ej