I sammanlagt tio gånger på elva år, har jag suttit och visat mina handarbeten på Hembygdsfesten.
Har funderat flera gånger på att inte åka dit, men har ändå hamnat där varje år. Det är ju så otroligt roligt att prata om alla mina broderier.
När jag i år gick med i styrelsen och temat för årets Hembygdsfest är gammaldags marknad. Upplystes jag ilskeet om att det inte skulle finnas någon plats för hanverkare. Kändes både bra och dåligt. Hade inget annat att göra på festen utöver gå med Texasflaggan i kortegen. Så jag kände att jag får väl titta runt lite och sedan knalla hem.
Igår var det styrelsemöte och de började fördela vad vi skulle göra. Jag blev tillfrågad att hjälpa till med fiskdammen och jag svarade ja med stor tvekan. Tyvärr, ha med massor av barn att göra i flera timmar eller bara sitta bakom skynket tilltalade mig inte överdrivet mycket. Men kände att jag inte kunde säga nej. 
Nästa sak de letade efter person till ha hand om var ett stånd i själva marknaden. Jag hoppade in med fötterna före och undrade om det inte var lättare att hitta någon annan till fiskdammen, så jag kunde ta hand om ståndet.
Med tvekan höll Margareta med. Lite lätt dåligt samvete fick jag men jag gillar verkligen inte att ha med större mängder barn att göra. Har jag aldrig gjort. Ett barn eller två i tagen är inga problem men flera. Nej.
Nu får jag klä mig i gammaldags kläder och sälja saker. Det ser jag fram emot. Lite längre ner i listan kom vi till slut till hantverkarna. Jasså! Det fanns plötsligt plats för dem igen. Men jag behöver verkligen något annat att göra och har ju som sagt tänkt att ta en paus från visandet av mina arbeten. Så det var bara att den posten kom långt ner. Kan behöva lite nytändning och så kan jag komma tillbaka till ett annat år och ha en massa nytt att visa.
 

Kommentera

Publiceras ej