Tänk att en resa kan generera till så många andra resor. Att resan över till Florida för tjugofem år sedan skulle vara startskottet för en uppsjö med resor. Jag tror, har svårt att komma ihåg alla resor, att jag varit över tjugofyra gånger inklusive första resan 1993. Det har inte varit en resa varje år, utan ibland har det inte blivit någon och andra flera stycken inom ett år. 
Till en början åkte jag bara till Florida.Jag älskade att åka till Florida och Charlie skickade biljetter. Men efter ett tag började jag vilja se mer av det enorma landet. Hade varit i Georgia också. För där var maken i huset född. Men större vyer hägrade och 2001 gav jag mig iväg på min största resa någonsin. Fyra underbara veckor på vägarna runt USA.
Sedan dess har jag gjort nio större roadtrips runt alla staterna i, som de säger over there, The Lower Fortyeight. Av dessa har en och en halv varit på egen hand. En halva för att Sara åkte med mig i en vecka och sedan fortsatte jag själv i ytterligare två veckor 2009.
Jag har också besökt mina underbara vänner i Texas och jag har åkt på rundresa i Alaska, firat 50 år och 50 stater på Hawaii. 
Jag har åkt åtskilliga mil egenom landet. Är otroligt noga med att hålla reda på hur många bil det blir under resor. Men krocken i Idaho 2009 och bilbytet därefter gjorde att jag missade att titta efter hur långt jag kört med den krockade bilen. Stör mig något helt otroligt. Men ihopräknat och med halvdan uträkning för 2009, så har det under resorna blivit runt 7000 mil på sammanlagt tio resor. Inte illa.
Efter 2016 då jag nådde mitt mål med att ha besökt alla staterna i USA, har det blivit rena nöjesresor. Inga måsten, inga stater som måste hinnas med. Bara besöka platser som jag verkligen vill se.
Men bara för att jag har varit på mängder med platser och har sett otroligt mycket, betyder det inte att jag inte vill åka tillbaka igen. Det vill jag alltid! Det finns massor jag inte sett och platser som jag mycket, mycket gärna åker tillbaka till igen. Jag har vänner på flera platser i landet som jag vill besöka igen.
Längtar alltid ut och resa. Det bästa jag vet är att åka på roadtrip. Lite lagom mycket plannerat, kartboken i knäet och dagar ar härliga upplevelser framför mig. Då är livet värt att leva!
 

Kommentera

Publiceras ej