Vad paff jag blev idag.
Hörde hur det började dåna ute. Lät som ett flygplan, vilket det givet var. Men jag trodde det skulle vara ett militärflyg. De har tydligen en rutt över vår lilla by mellan två flygbaser. För de hör och ser jag lite då och då. De kommer ofta sniffande precis över trädtopparna.
Små flyg som är ute och tittar efter skogsbränder har jag sett två gånger om dagen i flera veckor nu, månader.
Men detta flyg var ett vanligt passagerarflyg som liksom gled sakta förbi. Såg jättekonstigt ut.
Det måste ha varit på väg upp från starten på Axamo. Men jag har aldrig varit med om att ett flyg kommit vid den här tiden på en söndageftermiddag förut. Ej heller kom det inte från Axamohållet. Men det kan ju lyft i österriktning och sedan svängt kraftigt mot norr.
Har aldrig märkt ett så stort passagerarflyg komma så lågt förut.
Det var som om de var ute på en lite lagom slö söndagsåkning.
Udda.

Kommentera

Publiceras ej