(null)
Det är inte många fåglar i dammen nu för tiden, men då och då får vi lite besök. 
Grågässfamiljen har börjat dyka upp i dammen. De är flera familjer, så det myllrar med halvstora dunbollar. Det är inte lätta se dem dock. Så fort de ser en rörelse kastar de sig iväg. 
När jag drar upp rullgardinen på morgonen brukar de hålla till på ängen jämte huset. Jag ser den bara som allra hastigast innan se försvinner in i vassen eller bort ur syn. 
Jättetråkigt. Hade varit roligt om de var som svanarna, som tittade lite när de fick syn på mig, men inte brydde sig något större.  De hoppade bara ner i dammen om jag kom riktigt nära. 
När jag gick ner till sågen försatt vattna blommor, råkade jag stöta på grågässen. Det blev vild panik innan de kommit ur synvinkel. Känner mig som värsta monstret, som de beter sig. 
Jag är trots allt glad för att de ändå kommer hit. De brukar annars hålla till en hur upp i ån. Det lilla jag får se av dem är bättre än inget. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej