Jag älskar att besöka inspelningsplatser!
För hur kul är det inte att känna igen sig när man tittar på film/TV-serie efteråt?
Tittade på Sherlock igår och blev så otroligt lycklig när jag såg Speedy´s och det som i TV-serien är 221 B Baker Street. Vrålade "Been There" mot skärmen.
Har besökt inspelningsplatsen North Gower Street ett par gånger. "Råkade" bara hamna där vid andra besöket. I Sherlock är det en ganska så trafikerad gata. I verkligheten är det en återvändsgränd en kort bit bort och obefintligt med bilar.
Jag behöver inte mycket för att bli toklycklig när jag besöker en inspelningsplats eller ser det på teven. Det är bra att vara lättroad. 
Det är så roligt att leta efter inspelningsplatser när jag är ute och reser. Lyckan är som sagt stor när jag lyckas hitta rätt plats och det går att få ett bra foto eller två. När jag kom till gatan med hus nr 44, lyckades jag precis ta ett kort innan det kom ut folk igenom dörren. Då kände jag mig blyg och avig och försvann fort från platsen. Jag vill verkligen inte störa de som bor på diverse inspelningsplatser. Det finns det så många andra som gör.
Det där med att besöka dessa platser har idag blivit jättestort och det är lätt att på nätet hitta var olika filmer och TV-serier är inspelade.
Det har blivit många platsbesök igenom åren och jag kommer med all säkerhet att fortsätta leta efter nya platser. Blir ju så glad när jag känner igen mig.
 

Kommentera

Publiceras ej