Äntligen är den färdig!
Trodde jag aldrig. Det är ca tre och ett halvt år sedan jag började med den och av någon anledning blev den liggande halvfärdig. Den har varit mitt dåliga samvete. Har haft med den som andra arbete när jag varit ute och rest flera gånger, men har aldrig känt för att sy på den.
Vet inte varför, men äntligen kände jag för att fortsätta på den. Fort blev den färdig också när jag väl satte mig med den. Det tackar jag Fotbolls-VM för. Det har blir det många timmar varje dag som jag ägnat åt tv-tittande eller broderande ska jag säga, då jag mest sytt och bara lyssnat till matcherna. När det blir mål eller något annat händer visar de det i massor av repriser och då tittar jag.
Känns så otroligt bra att den blivit klar till slut. Har sytt som en galning dag ut och dag in i tre veckor. Har redan ritat upp nästa arbete, men jag lyckades hålla mig från att börja på det. Beslutsamheten att bli färdig med skogsstigen var större än längtan att börja på något nytt.
Har både limmat och sytt dit blommorna. Ett kladdigt och petigt jobb. Ett tag kändes det som om jag hade lim överallt. Men nu är den klar!!!!!!!!!!!!!!
Bilden som inspirerade till tavlan. Tagen ute i skogen runt min älskade by.

Kommentera

Publiceras ej