Syster och jag testade om Winston och Abbe kunde fungera ihop.
Syster behöver hundvakt på semestern och det lättaste vore om jag kunde ha Abbe hos mig. Att kanske behöva gå fram och tillbaka flera gånger på en dag och sedan behöva sova hos syster, klarar inte jag någon längre tid. Så det vore väldigt bra om de båda djuren kunde fungera ihop.
Abbe har träffat katter förut, men min lilla ullboll har knappt aldrig ens träffat andra katter. Ingen vet förrän man har testat hur det kommer att gå. Gick väl sådär. Winston fick panik och rusade iväg och då blev Abbe alldeles upphetsad och rusade efter. Vilket gjorde Winston ännu mera stressad. Så vi beslutade att det inte går att Abbe bor här när syster är borta. Kanske kan vi öva fler gånger under vintern och kolla om de kan bli vänner så småningom. Så jag kan vara hundvakt nästa sommar.
Vovven får väl komma hit lite dåch då och så får vi se hur det går. Den som lever får se.

Kommentera

Publiceras ej