Satt och letade efter intressanta saker på Instagram, när jag kom på att jag skulle leta efter bilder på broderier. Kan vara kul att få lite inspration. 
Jag hittade massor av broderier men inga som ser ut som de jag gör. Kan förklara varför det är så svårt att få tag i gallerväv nu för tiden.
 
De närmaste som fyllde ut hela väven var korsstygnsarbeten. Annars var det mest annan sorts broderier, där bakgrunden oftast är väven. Jag har sytt ett par sådana, men helst vill jag sy heltäckande tavlor. En del av broderierna gav mig många idéer hur jag skulle kunna göra det på mitt sätt.
Jag känner mig smått unik måste  jag säga. Att sy kollage eller bilder på gallerväv verkar vara väldigt få som gör, om ens någon. Känns mycket roligt måste jag säga. Men också lite udda. Är det verkligen ingen mer än jag som kommit på att sy efter bilder? 
 När jag började sy efter egna mönster för sisådär tjugo år sedan, började jag med korsstygn, men gick ganska så fort över till små enkla stygn. Vet inte vad de kallas. Det gick att göra mer detaljerat då. Sedan har jag förfinat det hela genom åren. Jag lär mig mer och mer längs resans gång. Jag gör olika längd på stygnen ibland, för att få fram olika detaljer. Men mest syr jag bara små, små stygn. 
 
Att sätta små egna bilder mot en bakgrund har jag inte sett en enda göra heller. Är jag verkligen så unik? Känns lite bra måste jag erkänna. Kul att göra något eget.
Det är underbart roligt att brodera. Det inspirerar mig och jag vill hela tiden sy nya bilder.
 
 

Kommentera

Publiceras ej