Ibland läser jag om tips inför resor. Hittade en för ett tag sedan som jag tackade för. Det mesta av tipsen, är för mig, självklarheter. Men något jag aldrig tänkt på förut var att ta med ett grenuttag. Nu för tiden har man ju massa med elektriska prylar som behöver laddas och det är jobbigt att behöva gå upp under natten bara för att byta.
Det är kamera, mobil, laptop och allt möjligt som behöver ström. Då föreslog restipset att man skulle ta med sig ett grenuttag. Att jag aldrig tänkt på det förut? Är ju en absolut toppenbra idé!
Då behöver man heller inte rycka ut diverse kontakter överallt på motellrummen om man är mer än en. När jag var i London och delade rum med tre andra, använde vi grenuttaget till teven. Det satt alltid en rad med sladdar i för grejer som behövde laddas. Så tevetittande var inte att tänka på.
De felsta motell är inte byggda för all dessa elektronik som vi släpar med oss nu för tiden när vi reser. Så ibland får flytta på diverse möbler för att hitta en kontakt och då finns det alltid risk för att man glömmer tex kameran, som då kanske ligger gömd bakom en byrå.
Kan alltid välja ett grenuttag med lite längre sladd, så att den räcker upp till väl synliga ytor.
Det tipset tackar jag verkligen för!

Kommentera

Publiceras ej