En helt fantastisk film som inte följer de vanliga mallarna.
Den handlar om Mildred Hayes, vars dotter blivit våldtagen och mördad. Helt lysande spelad av Frances McDormand. Hon tycker inte att polisen har gjort något under de sju månader sedan dottern dog. Så hon hyr tre raklamskyltar utanför staden där hon undrar varför. Sedan rullar det på.
Mer än så kan jag inte skriva om handligen utan att avslöja allt som händer. Alla som sett trailern vet att det svärs något helt otroligt, men det är mest bara i de scenerna och det avtar mot slutet. Här fins scener som är helt genialiska och skådespelet av alla, är helt fantastikt. Jag skrattar, förfasas, rörs till tårar och jag blir lycklig. Förtjänar var pris den hittills fått. Håller tummarna för en skock Oscars också.
Jag har bara gott och säga om denna film. Kan inte skriva mer om den och längtar efter att någon mer ska se den så jag kan diskutera den. Men än så länge får jag hålla tyst.
Har ni möjlighet och vill se något som inte är som alla andra filmer, se den!
 
 

Kommentera

Publiceras ej