Nu har jag ritat upp bilder på min sista finmaskiga gallerväv.
Känns lite sorgligt, men förr eller senare var det ju tvunget att hända.
Inte roligt att jag inte längre kommer kunna sy med den. Satte mig och sökte på finmaskig gallerväv och allt det hänvisades till, var min blogg. Den stormaskig finns i USA, så den har jag köpt på mig en del av. Blir säkert mer vid kommande resor. Men den finmaskiga som jag behöver för att kunna sy detaljerade bilder är nu ett minne blott. Letar förtvivlat överallt.
Det finns fortfarande finmaskig stramalj att få tag i och det blir till att hoppas att de inte slutar att tillverka den också. Än så länge finns den både på Lerdalaboden och Panduro. Den har nästan lika finmaskig storlek och går att sy med.
Stramaljen är dubbeltrådig och lite svårar för mig att sy rätt med. Mina okordinerade händer gör att jag sätter nålen mellan fel trådar då och då.
Men så länge jag hittar den sortens väv, får jag väl vara glad. Bättre än inget.
Sydd med finmaskig gallerväv, Mesh 18.
Sydd med grovmaskig gallerväv, mesh 14.
 
www.facebook.com/ingalillshandarbetshistoria

Kommentera

Publiceras ej