Årets andra resa, den till Nordirland, börjar ta form. 
Den kommer inträffa ungefär en månad efter första USA-resan. Bra det, så hinner jag återhämta mig.
Systerdotter sitter och tittar på billiga och bra flygresor till Belfast. Jag är tämligen flexibel när det gäller datum. Vill vara hemma 8-12 maj när Eurovision Song Contest är. Annars bryr jag mig inte så noga om när den blir. 
Hon undrade också om en kompis kunde följa med. Hon är jättetrevlig så det går jättebra. Visst är det bökigt att vara tre i bilen, någon måste ju alltid sitta i baksätet. Men annars har det ingen som helst betydelse. Det blir ju också till vissa delar billigare, då vi är tre att dela på kostnaden, typ hyrbil och hotellrum.
 
Vi ska resa runt i en vecka och det finns mycket att titta på och göra. I Belfast besöker jag gärna Titanicmuseet. Vi har också planerat att åka ut till Giants Causeway, är den för länge sedan slocknade vulkanen lämnat roliga lavaformationer efter sig. Det blir säkert något slott eller två, eller i alla fall någon ruin. Här finns vackra parker och härlig natur att vandra runt i. 
Det ska bli jätteroligt att resa med Rebecka.
Ännu en resa att längta till.
Jag älskar att resa!!!
 
 

1 kommentarer

Meg

15 Jan 2018 21:38

åh vad spännande! bor själv på irland, men har inte hunnit var uppe på nordliga delarna ännu. Giants Causeway verkar så ballt, och även Carrick-a-Rede vore något att se!!!

Kommentera

Publiceras ej