Nu är det mindre än en vecka tills den underbara cirkusen drar igång!
Sex veckors härlig eufori. Bra låtar, knasiga framtädanden, skönsång, falsksång, urusla låtar, dåligt/bra manus, kanonbra låtar och gottande i allt Melodifestivalen. Det är en underbar tid på året. Jag går all in och bara njuter.
Låtarna behöver verkligen inte vara några mästerverk, ju sämre desto roligare. Det räcker om det finns en handfull bra låtar som kommer överleva till nästa år. 
Att sitta med skämskudden är en härlig del av det hela, likaså att bli galet lycklig över en fantastisk sång. Hacka på framträdanden eller att få säga wow och vara helt tagen av en sång. Det är lika roligt vilket som.
Nu börjar det äntligen. Som jag väntat!!!
På onsdag kväll spelar SVT upp låtarna för initierade journalister som recenenserar dem i diverse bloggar. Jag damsugar nätet efter dem. På torsdag börjar repetitionerna och jag sitter som klistrad vid datorn hela dagen. Likaså under fredagen. Efter genrepet på fredagskvällen görs undersökningar om vilka låtar publiken gillade. Går inte och lägger mig förrän den statistiken publicerats på någon blogg.
Under lördagen läser jag tidningars slutgiltiga recentioner och på lördagskvällen är jag i sjunde himlen. Under söndagen läser jag allt som skrivs om showen, men brukar hoppa över vad som hänt på efterfesten. Sådant skvaller intresserar mig inte.
Sedan är det tyst och tråkigt ett par dagar, tills det hela börjar om på onsdagskvällen igen.
Det är hysteriskt roligt med Melodifestivalen!!!
Melodifestivalen 2018,

Kommentera

Publiceras ej