Bästa bästisen hade öppet hus på sitt företag, Kynholmens Redovisning.
Jag var ditkallad för att hjälpa till att servera kaffe och fylla på fikabrödet. Solen strålade från knallblå himmel och det var helt underbart ute. Kallt och gott. Även så inomhus. Dörren stod öppen hela tiden, så det var hugget som stucket var det var kallas. Gick ut till brasan och värmde mig då och då.
Det fanns massor av fika att ta för sig av. Kerstin hade bakat goda kanelbullar och sockerkakor i massor. Det strömmade till bra med folk. Jag hade fullt upp med att se till att det fanns kaffe och att faten var fulla.
Det pratades mycket ekonomi av förklarliga själ, inte mitt favoritämne. Men det blev lite prat om annat också. De flesta var helt okända för mig, men några har jag träffat förut. Tiden rullade på bra och alla hade det trevligt.
När alla, nästan, hade gått, grillade vi korv vid elden. Alltid härligt att äta ute. Även när det är kallt och det gäller att äta fort så att korven inte kallnar innan man hunnit äta färdigt.
Efter ett tag tackade jag för mig och knallade hem i det underbara vädret. En bra söndag.
 

Kommentera

Publiceras ej