Glöm vad jag gjorde i går och förrgår ska vi inte tala om. Det är ett svart hål. Men söndagsskolefesten för över 40 år sedan, den kommer jag ihåg.
Julen är visserligen över, men jag hittade denna bilden och minnena trillade över mig.
Jag skulle vara tomte och dela ut godispåsar. Minns så väl att de sa till mig att gå ut och ställa mig så jag tittade framåt en stund innan jag skulle dela ut. Framåt för mig var givetvis mot den lilla scenen i den stora salen i församlingshemmet. Men jag antar att de menade att jag skulle ställa mig och titta mot publiken. För det ser lite konstigt ut där jag står med ryggen åt alla. Jag vet inte hur gammal jag kan vara. Sex, sju år kanske.
Minns också att jag ställde en påse på stolen där jag suttit, men de runt omkring tog varje påse jag satte dit. Blev helt förtvivlad, då jag var rädd att bli utan. Hur det gick kommer jag dock inte ihåg.
Det är roligt med gamla bilder där jag kan komma ihåg saker och ting. Men som sagt, fråga mig inte om vad jag gjorde för några timmar sedan. Närminnet är bra, men extremt kort. Lättare då att komma ihåg vad jag gjorde förr. Börjar ha rätt mycket förr att minnas nu...
 

Kommentera

Publiceras ej