Jag älskar att ligga i badkaret och guppa. Då slappnar jag av totalt. 
Idag blev det lite väl bra dock. Då jag under vintern eldar i pannan, blev badet lite väl varmt. Härligt varmt, men alldeles för varmt för min MS.
När jag efter badet lagade mat och strök senaste broderiet blev jag akut dålig. Det var som om någon klubbat till mig i huvudet med ett brännbollsträ. Jag var tvungen att gå och lägga mig. Huvudet kändes som om det vägde flera ton och trycket i hjärnan var enormt.
Det var bara att gå lägga mig. Sov som en död i över en timma. Tack o lov hjälpte det. Känner mig mycket bättre nu. Ibland mår jag ännu sämre efter att jag sovit, eller ska jag säga domnat bort, för det känns inte som en vanlig nattsömn. Så otroligt jobbigt när jag blir så dålig akut. Sängläge är då det enda som gäller. Inte heller speciellt roligt att jag inte längre tål att bli rejält varm. Jag som älskar värme! 
 

Kommentera

Publiceras ej