Nästan varje gång jag tänder i pannan börjar jag tänka på min favorit när det gäller uslaste av alla usla filmer, The Day After Tomorrow. 
Jag är sällan petig när det gäller fakta fel och så kallade logiska luckor. Men hela den här filmen är en enda ologisk lucka fylld med fakta fel. De gör banne mig inte ett rätt i hela filmen!
De går på några timmar från Washington DC till New York i en superstorm, som tar död på alla andra så fort de bara tittar ut igenom fönstret. Huh?
Men det jag alltid kommer att tänka på när jag står där vid pannan och försöker tända diverse tidningar är scenen från New Yorks Bibliotek. Där myllrar det av möbler i trä, men det enda de eldar är böckerna. Huh?!
Papper som är så svåreldat och som inte ger mycket värme. De sitter där i sina trästolar runt elden och förfasar sig över att böckerna snart är slut. Huh?! Börja elda alla bokhyllor och stolar nötter! Och hur kan de tända en eld inomhus utan att hela stället brinner upp? 
En annan "favoritscen" är när det stora skeppet kommer guppande längs en aveny. Hur lyckades den svänga runt hörnet?
Var gick manusförfattaren och filmens regisör Roland Emmerich på för droger när han skrev detta dravel? Hur tänkte de som godkände det hela?
Sällan har jag sett en film som är så otroligt korkad.
Här finns en rolig sammansättning av mängden fel i filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=CUpNcBSG-lg

Kommentera

Publiceras ej