Det är roligt att blogga. Ibland sprutar inläggen ur mig och andra dagar är det nästan omöjligt att klämma ur sig ett ynka litet.
För att min MS ska hålla sig på en bra nivå, så håller jag mig mycket hemma i lugn och ro. Blogga har blivit mitt sätt att prata med andra kan man säga.
Det också tur att jag tycker det är roligt, för just nu håller jag igång tre stycken samtidigt. Två resor stundar under våren och de är med olika personer, så då vill jag inte ha dem på samma blogg. De går också till helt olika länder, så bara där skiljer dig sig åt.
 
http://busschaufforerpabilresa.blogg.se
Om två månader reser jag med min gamle, förlåt Pelmas men det är över tjugo år sedan vi lärde känna varandra, busschaufförskollega till USA. Den resan har kommit hastigt på men jag längtar i massor.
 
http://paturiuk.blogg.se
Resan till Nordirland en månad senare, med systerdotter och hennes kompis, har varit planerad sedan länge. Och jag längtar efter den i massor också. Den resan blir helt annorlunda mot vad jag är van vid. Här är allt smått och nära till allting. Inte som de enorma avstånden i USA.
 
Enormt roligt att resa och roligt att varje kväll skriva ner vad som hänt under dagen. Händer ofta att jag sitter och läser mina resebloggar, de är fem stycken vid det här laget. Härligt att läsa vad som hände där och då. Det är lätt att glömma saker och annat kan förvanskas.
 
Undrar hur jag bloggat under min ensamresa runt USA 2001? Skrev en bokliknande dagbok när jag kom hem. Läser den lite då och då och minns hur otroligt fantastiskt jag hade det. Bästa resa jag någonsin gjort!
 
 

Kommentera

Publiceras ej