Melodifestivalen, jag vägrar kalla det hela för Mello, engagerar verkligen i alla åldrar.
Satt på röntgen häromdagen när två damer runt åttio började diskutera tävlingen. Vad tyckte du om gamlingen? Undrade den ena damen. Efter att lyssnat lite på vem gamlingen kunde vare, kom jag fram till att de måste mena stackars Edvard. Som ju är bra mycket yngre än var de var! Den ena tyckte att låten var lite käck. Den andra hade röstat på John Lundvik.
Många vill kalla tävlingen för ett barnprogram, men de 3-4 miljoner som tittar, kan inte alla vara barn. Melodifestivalen berör över alla åldrar. Man kan klaga på en del bidrag, host, host, Edvard, host, host, men det är bredden på musik som gör att tävligen blir intressant och engagerar. 28 poplåtar som liknar varandra blir bara tjatigt.
Nu ser jag fram emot kvällen, även om jag inte har någon större favorit. Jag kan jag få när kvällen är över...
 

Kommentera

Publiceras ej