Så var denna lite ointressanta kväll över och Fab Freddie sa inte Hoodiladi en enda gång, TACK O LOV!
Hela kvällen var ganska meh, förutom Petra Marklunds Tuff Brud I Lyxförpackning. Den var bra. David är trevlig men inget som sticker ut. Vilket väl är meningen. Inledningsnumret var läckert men lite obegripligt i sammanhanget. Roligt dock när han härmade Lill.
 
1. “Shuffla”, Samir & Viktor **
Jag är väl fel åldergrupp för detta. Tilltalar mig inte alls, men det är ju trotts allt lite glatt. Men om igen, jag ogillar verkligen dagens musik där refrängen är instrumental med lite tjo. Då tappar låtarna helt.
 
2. “Allting som vi sa”, Ida Redig **
Det är gulligt men inte min kopp te.
 
3. “Det finns en väg”, Jonas Gardell *
Den här låten har godkänts för Melodifestivalen i sju år, men Jonas har inte kunnat förrän nu. Varför? Att den godkänts alltså. Med en riktig sångare hade den kunnat vara helt ok. Jonas är mycket, men absolut ingen sångare. Nu blev det hela ett stort, var det allt? Hade behövt en jättekör på slutet för att bli något.
 
4. “In My Cabana”, Margaret *
Har vi verkligen inte tillräckligt med artister i Sverige, så vi behöver hämta dem från Polen? Jag vill inte ha folk från alla möjliga länder representerade Sverige i ESC. Det ska stå Sverige i passet och inget annat! De får vara födda var de vill, men de ska vara svenska medborgare och där med basta!!!
 
5. “Titta vi flyger”, Stiko Per Larsson *
Det är glatt, men jag ogillar hans röst. Inget jag någonsin skulle lyssna på. Inte ens om det varit med i en riktigt bra film.
 
6. “Songburning”, Mimi Werner ***
Gillar jag den här låten för att den är bra, eller för att allt annat är så tråkigt? Kan vara vilket som. Men den är lätt att sjunga med i och härlig rytm. Men hallå!!!! Ytterligare en låt med countrystuk och inte en enda cowboy eller åtminstone en cowboyhatt! 
 
7. “Last Breath”, LIAMOO **
För att vara rap är det väl den bästa som någonsin sjungits/pratats i Melodifestivalen någonsin. Vilket inte säger så mycket. Men jag ogillar det å det grövsta i vilket fall. Synd på helt ok refräng. Han sjunger väldigt bra. Gör om och kom tillbaka ett annat år.
 
Det var allt för den här gången. Enligt några som varit med och valt ut sångerna i år, ska de bästa låtarna komma i de två kvarvarande delfinalerna. Det ser jag verkligen fram emot. Det har varit lite magert hittills. Millt sagt!

Kommentera

Publiceras ej