Har haft problem med torra och kliiga ögen i säkert ett par år. Om inte mer. Tagit ögondroppar för att få det att försvinna, men det har inte hjälpt. När jag skaffade nya glasögon i höstas fick jag två sorters droppar och salva jag skulle ta. Inget hjälpte.
För ett tag sedan knallade jag in till Peters Ur & Optik och bad om hjälp igen. Då skulle jag ta salvan i tio dagar till och sedan skulle jag upphöra i en vecka och sedan åka tillbaka till Peter.
Igår var jag där. Det visade sig att jag hade kvalster i ögonfransarna. Låter värre än det är. Alla har det, men mina hade helt plötsligt börjat föröka sig lite väl mycket och då blir det skum som ger klåda och torrhet.
Nu har jag fått en annan medicin, som jag ska gnugga på ögonfransarna två gånger om dagen i två veckor. Sedan får jag åka tillbaka till Peter igen. Då hoppas jag att de överflödiga små krypen har dött eller är svårt skadade. Då ska jag gå över till annan sorts behandling.
Nu är det bara att hålla tummarna att hela proceduren hjälper. Jobbigt att a torra och kliiga ögon. Ibland kan jag få svårt att se på kvällarna.
Hoppas också kunna sluta med ögondroppar. För jag glömmer bara att ta dem hela tiden.

Kommentera

Publiceras ej