I åska, hagel och drivis. I snöstorm och i hällande regn. Hundarna måste få gå ut och rasta hur vädret än är och hur jag än mår.
Har inte min bästa dag idag. Var helt slut innan jag ens hämtat ut första hunden. Men det var bara att kämpa på i snön och blåsten.
Kan inte säga att det blev ovanligt mycket igår, men det var lite oordning och jag var riktigt yr flera gånger. Började dagen med att gå på bio och egentligen är det inte bra att ha en exakt tid att passa när jag åker färdtjänst. Blir sådan oro innan de kommer och om det är fler som ska med längs med vägen. Men det blev inga problem det otroligt, andas hon, pratglada chauffören kom tio minuer för tidigt och det var bara jag som skulle med. Så jag kom en timma för tidigt till biografen. Men hellre det än tio minuter för sent.
Såg två filmer under dagen och det var så långt uppehåll emellan dem att jag hann med att besöka mamma emellan. Det tar dock på krafterna att besöka lilla mor och jag var helt slut efteråt. Det blev också oordning i mathållningen. Magen är van vid att få mat vid bestämda tider och igår blev det lite sisådär.
Det är säkert därför jag är så dålig idag.
När jag ätit färdigt lite fika ska jag gå och lägga mig. Orkar inte hålla mig uppe längre.
 

Kommentera

Publiceras ej