Vilken bra start på en dag som jag inte riktigt vet hur jag ska förströ.
Så fort jag startade datorn fick jag reda på att Kalla tagit OS-silver. Jippi! Startade igång hockeyn och där ledde Sverige med 1 mål mot 0 mot Norge.
När jag sedan kom in efter att ha tuttat på pannan i källaren, lagt i tvätt och matat katterna i ladugården, gick Eurosport in och visade skidskytten, är Hanna Öberg hade chans att vinna OS-guld. Så jag la upp hockeymatchen och skidskyttet bredvid varandra på dataskärmen och tittade och stönade över hur det skulle gå för Hanna.
Det blev en lång väntan innan det till slut var klart. Grattis Hanna!!!!!!!!!!!!!!!
Till sist slog Sverige norrbaggarna i en lite trög match. Men det är inte nu de ska vara bra. Räknar man bort underbara OS 2006, där de bara förlorade, la sig, en match, ska Sverige spela knackigt i början. Det är då de vinner. Heja Sverige!

Kommentera

Publiceras ej