Kunde inte låta bli att gå på Mamma Mia - Here We Go Again sing-a-long, trots att jag redan sett den fyra gånger.
Har varenda gång suttit och mimat med här och var, men nu skulle jag äntligen få chansen att sjunga ut. Det tilltalade mig å det grövsta.
Vi var inte så jättemånga i salongen och till en början var sjungandet lite trögt. Jag hade stoppat i mig massa popcorn så halsen var sådär. I Have a Dream är väl heller inte den lättaste sång att börja med. Gick bättre när det sedan blev lite fart på sångerna. Resten i salongen tyckte nog så med. För det var inte förrän i låt nummer tre som jag verkligen hörde att andra också sjöng.
Sedan blev det bara roligare och roligare. Filmen fick en annan dimension när jag kunde sjunga med och jag tyckte den blev ännu roligare. Trots att det var femte gången jag såg den. Jag fullkomligt bubblade över av lycka. 
Det blev dock lite svårt att sjunga ett par sånger på slutet när det blir lite sorgligare. Speciellt när Donna och Sophie sjunger My Love, My Life under dopet. Då mer eller minder hulkade jag fram sången. Men sjöng det gjorde jag!
Så roligt och jag skulle gärna gå på fler sing-a-longs och då med lite mer publik.
Det sjöngs rätt mycket under premiären för flera månader sedan i den fullstatta salongen. Men då var det ingen som riktigt vågade klämma i.
ABBA sångerna är som gjorda att sjunga med i och alla kan dem. Vilken ålder de må va i. De satt ett gäng töser nte långt från mig under sing-a-longvisningen som inte var födda på långa när, när ABBA var som störst. Men de sjöng med av hjärtans lust och var helt uppspelta av glädje när filmen var över. Förstår dem fullständigt. Det var jag med!
Mer sång åt publiken!
 

Kommentera

Publiceras ej