Jag är i den fulla tron att allt hänger ihop, allt händer av en mening.
Gårdagen var en sådan dag.
För att spara lite pengar gick jag till närmaste busshållsplats, inklusive två hunderpromader, runt nio kilometer. Jag hade tagit till gott med tid, måste hinna byta svettiga kläder när jag kommer fram till hållplatsen. När jag kommit mer än halva vägen upptäckte jag att jag var väl tidigt ute. Skulle komma fram redan fyrtio minuter innan bussavgång. Så då bestämde jag mig för att ta en lite omväg upp till Grimmeryd. Trots att jag är uppväxt i bygden och Grimmeryd bara ligger några kilometer bort, har jag aldrig varit framme vid den lilla, lilla byn vid vägs ände. För vägen slutar vid husen, så det är inget ställe man bara åker förbi bara så där. Men nu bestämde jag mig för att NU ska jag gå upp och titta efter hur det ser ut. Ligger inte långt från den lite, nåja, större vägen mellan min by och busshållsplatsen.
När jag berättade det för min bästa bästis berättade hon att hon fått samtal från boende under förmiddagen. Det var ju lite roligt sammanträffande tyckte jag.
När jag sedan åkte hem med färdtjänst senare på kvällen delade jag taxin med en pratsam herre. Det visade sig att han hade djur i Grimmeryd. Ännu mera sammanträffande!!! 
Jag har inte tänkt eller pratat om Grimmeryd på det närmaste och så händer tre grejer på samma dag!
Allt har en mening.
För att jag inte ska virra runt och göra ingenting plannerar jag oftast allt i förväg. Så jag har oftast klart för mig var jag ska äta någonstans när jag går på bio. Så dock inte denna dag. Bestämde mig inte förrän bussen började närma sig A6 eller Asecs som det numera kallas, för att hoppa av där och hitta något lämpligt ställe. Hade annars funderat att äta meny på Burger King men då vill jag ha coca cola till och det skulle inte gå eftersom jag allltid dricker cola till popcornen och för mycket cola på en dag gör att jag blir alladeles hög, kan knappt inte blinka ens en gång, numera.
Så jag knallade in på A6s foodcourt. Där fanns massor att välja emellan, sushi, libaneiskt och jag vet inte allt, men mina ögon fastnade på San Street Markets väl synliga meny. Hittade något lagom intressant på den och knallade in och vem träffar jag där? Äntligen! Kerati, som har jobbat på Filmstaden men bytte till en Shellmack i stan. Hon tyckte jag skulle komma och hälsa på henne och jag har varit där flera gånger och sökt henne men aldrig lyckats komma på en dag hon jobbar. Sist fick jag till slut veta att hon inte längre jobbade kvar där och tjejen i kassan visste inte var hon jobbade i stället.
Det visade sig vara på San Street Market. Blev helt överlycklig och kramade om henne i massor. Hon är en sådan rolig själ. Tänk om jag istället hade gått till Burger King nere på stan, då hade jag missat henne.
Det finns en mening i allt. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej