Att skriva för hand är en plåga.
Efter ett tag är det sanslöst jobbigt att försöka få handen att göra som hjärnan vill. Då märks det som välast hur okordinerad jag är i händerna. Ju mer jag skriver, ju oläsligare blir det.
Satte mig och skev på adresserna på alla mina julkort i dag. Jag höll på att bli helt knasig. Jag kan bara inte styra handen helt rätt. M kan få många fler bågar än två, kommer ett A innan ett D blir det bara en bokstav och L kan bli mycket längre än de ska.
Det känns som om handen rusar iväg innan huvudet har tänkt ordet. Det licksom rycker i handen. Ska jag skriva en längre text för hand är det bara att ge upp efter ett tag. Då blir texten så småningom helt oläslig.
Jag har bekymmer när jag skriver på datorn också men då finns ju alltid deleteknappen att ta till. Alla bokstäverna finns oftast med i orden men de kommer inte i rätt ordning. 
Det var på grund av mina okordinerade händer som jag så småningom upptäckte att jag hade MS. Händerna började helt plötsligt bete sig konstigt. Jag fick svårt att hitta rätt hål när jag broderade och som sagt, skriva för hand blev en plåga. Jag kände att något inte stämde i kroppen och gick till doktorn Som skickade iväg mig på alla möjliga undersökningar och till slut neurologen som tog ryggmärgsvätske prov och det konstaterades att jag hade MS.

Kommentera

Publiceras ej