2019 är räddat! Virginia har skickat en cowboykalender.
Under mitt besök i Texas 2007 hittade Studs ´n Spurs på Walmart i Waco. Jag hade under resan suttit och grubblat på vad det innebar att ha en kronisk sjukdom mest hela dagarna. Hade fått diagnosen kronisk inflamation på ryggmärgsvätskan, att det var MS fick jag veta strax innan jul samma år, precis innan jag åkte iväg på första bilresan runt USA sedan 2001.
Kvällen i Waco var en särskilt deppig kväll men när jag hittade kalendern blev jag lite piggare och den roliga kassörskan som flämtade över bilderna när jag skulle betala gjorde mig mycket gladare. 

Sedan fortsatte jag att köpa kalendern vid kommande USA-besök. Men ett var jag tidigare på året och de hade ännu inte börjat sälja nästa års kalendrar. Då skickade jag dollar till Virginia i Texas och undrade om hon kunde köpa en. Det gjorde hon och pengarna fick jag tillbaka med paketet. Sedan har hon fortsatt att skicka Studs ´n Spurs år efter år. Men förra året kom ingen. Då hade butiken som hon brukade köpa den i slagit igen. Så då fick jag klara mig utan läckra cowboys.
Men i år kom det en igen! Det visar sig att hon har köpt den på nätet. Den låg oöppnad i beställningskartongen. Hon hade bara klistrat på ett eget kuvert utanpå kartongen. Hon är för härlig Virginia. Hon tänker på mitt välmående!
 
 

Kommentera

Publiceras ej