Jag är helt sopren i huvudet på nya idéer att brinna för. Det fullkomligt ekar. Kan inte komma på något som jag skulle vilja lägga energi på så att de inte blir allt för lika. De är heller inte lika stora. Den färgstarka är något mindre.
Lusten att brodera har tack o lov inte försvunnit. Så i brist på nya projekt har jag sytt ett par fjärilar. Valde att sy dem i två helt olika färgskalor. 
De har legat som eventuella arbeten sedan i somras då jag fick syn på grannens färgstarka handduk upphängd utomhus. 
Fortsätter idétorkan så kan jag alltid sy fler fjärilar. De går att placera på lite udda ställen på väggarna då de inte måste sitta mitt på en vägg. Kan sätta dem vid en dörrkarm eller fönsterkarm. Som om de just satt sig där.
De går också fort att sy. Gjorda på grov gallerväv vilket är lätt att sy med. 
Hade tänkt att försöka vika dem något men då tappade de stadgan och blev likt fjärilar alldeles för fladdriga. Så jag får sätta dem så att de viker lite på någon av vingarna.
Att sy dit pärlorna och tentaklerna gjorda av silvertråd har tagit sin lilla tid. Ett arbete som kräver mycket koncentration och därför tröttat ut mig å det grövsta. Blir en sovstund nu när allt är klart.
Men att sätta dit pärlorna är värt mödan då det ger en extra liten touch. 
 

Kommentera

Publiceras ej