Det är nästan lite komiskt hur svårt människor som inte gillar att vara ensamma inte kan förstå att någon faktiskt gillar att vara själv.
Det finns inte med i deras universum att någon gillar att umgås med bara sig själv. Att man kan ha roligt utan en massa människor runt omkring sig konstant.
Folk erbjuder sig att följa med mig på bio för att jag inte ska behöva gå ensam. Som om det inte går att sitta i mörkret i en biosalong helt på egen hand.
Känner du dig aldrig ensam? Mycket sällan. Jag känner mig mer ensam när jag är med andra än när jag är själv.
De får nästan panik när jag talar om att jag är ute och reser utan att ha någon med. Hur kan man ens komma på tanken?!
Säkert att du inte vill ha någon med dig? Nej, jag har inga problem att vara med mig själv.
När jag bilade runt USA 2001 fick jag otroligt många frågor om mitt ensamresande. Det var inte så vanligt då verkade det som. Nu för tiden är vi fler och fler soloresenärer.
Jag kan förstå om någon inte vill vara ensam men de verkar verkligen inte förstå viljan att få vara för sig själv.
Jag är ytterligheten på andra hållet. Jag behöver vara ensam mycket! Att vara runt folk hela tiden gör mig knasig. I min ensamhet har jag roligt, jag är kreativ och påhittig. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej