Nu har jag äntligen varit på den nyrenoverade biografen i Nässjö och jag säger bara jösses!
De hade inte hållt igen med lyxen om man så säger. Det var nästan för mycket. Det tog lite fokus från själva filmen, anledningen till att jag var där. Men allt för att man ska dra folk till att gå på bio.
Det var väldigt breda skinnfotöljer, kudde, lampa mellan varje stol, i mugghållaren fanns knappar för att höja och sänka ryggstödet och en knapp för att hålla drickan kall. Det var så mycket lull lull att jag nästan blev knasig. De breda stolarna fick jag nästan torgskräck i. Tur att jag hade kudden att sätta bredvid mig så att det kändes lite mindre. Avståndet till nästa rad var jättebrett. Om jag hasade ner lite så nådde jag med hälarna precis till framförvarande ryggstöd.
De har verkligen inte sparat på minsta krona, det har kostat nästan åtta miljoner att göra om den gamla skruttiga Sagabiografen. Från att ha varit en salong är det nu en lite större och två mindre. Det är väldigt tjusigt. Till och med på toan var det häftigt. Där fanns varken pappershanddukar eller fläkt utan små frottéhanduksrullar. Så söta! 
Det fanns gott om godis att välja mellan och de hade goda popcorn. Tyvärr ingen drickafontän utan det blev flaskor istället. Gillar bättre om jag har ett sugrör att suga på.
Jag är lite splittrad vad jag tycker om det hela. Det är häftigt och jag förstår att man måste göra allt för att dra folk men det var nästan för bra. Satte man sig på första raden kunde man fälla fram ett fotstöd och sänka ryggstödet så mycket att man kunde ligga och titta på filmen. Det kommer jag aldrig göra. Jag trivs bäst på sista raden. Gärna i ett hörn. Jag kommer med all säkerhet att gå dit igen men än så länge föredrar jag Jönköping. Där kan jag gå på eftermiddagen även i veckorna. Då hinner jag gå på två filmer utan att jag behöver va där halva natten. Och så är personalen på Filmstaden i Jönköping så gulliga. De två grabbarna som jobbade i Nässjö var också trevliga men de är fler i Jönköping och de är väldigt roliga.
 

Kommentera

Publiceras ej