(null)
Vilket pill!
Har sytt färdigt min båt och nu ska den sättas ihop. 
Hade inte riktigt tänkt på hur pilligt det skulle bli när jag började med den. 
Sy ihop spegeln, limma på vågor och sätta dit linor eller vad de nu kallas på båtspråk. Mitt i allt ihopa dök katten upp och vill kolla läget. Tack o lov lägger han sig inte mitt på allt som Nikkie gjorde. Hon var helt fenomenal på att vara i vägen. 
Sy ihop spegeln gick bra. Limma ihop garn till vågor blev väldigt kletigt, hade lim överallt. Men till skyt lyckades jag. 
Mast och bom skar jag ut i blompinnar och sedan målade jag den vita. När de torkat sydde jag fast dem med vit sytråd. Tyvärr färgade det svarta av sig på den och den syns met än jag tänkt. 
Sedan kom det svåra. Att sy dit linorna. Otroligt svårt att få dem lika långa. En av den skulle ha en vimpel på också. 
Till slut hamnade jag i tidsnöd, skulle iväg till Nässjö, och jag fick ge upp. 
Funderar också på hur jag ska fixa toppen på masten lite snyggt. 
Det hela får nog ligga till sig någon dag eller två innan jag känner mig mogen att fortsätta. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej