Aktivitetskväll i Esperyd med tipspromenad, kokt korv, hästskokastning, fika, lotter och  lite allt möjligt roligt.
Jag hade hand om försäljningen av tipspromenaden, hästskokastningen, lotteriet och korven. Jag hade rätt mycket att göra ett tag. Det kom folk från alla håll och jag skulle hålla reda på allt. Hjärnan tog en paus då och då och helt plötsligt kunde jag för mitt liv inte komma ihåg vad Eva hette. Jag har känt henne i femton år nu. Oops! Men jag tror att allt gick rätt till. Ingen som klagade i all fall. Skulle vara Bertil då, som köpte de sista lotterna och det visade sig att alla vinsterna var slut ;)
Det var inte bara i mitt huvud det var kaos. Det blåste redan bra från början och vi lite rädda att tipspromenadslapparna skulle blåsa iväg. Vi såg hur ett åskväder började närma sig och helt  plötsligt var det där. I ca fem minuter stormade det, blixtrade och ösregnade, med totalt kaos som effekt. Folk sprang åt alla håll och kanter. Allt blev genomblött. Men det var skönt att bli blöt av regn och inte svett.
Efter en kort stund var allt som normalt igen. Några hade sprungit iväg för att komma undan regnet och missat några frågor i tipspromenaden. Så de fick läsa dem efter att de samlats in.
Fick en briljant idé. Varken Samuel eller jag kände för att samla in frågorna igen. Så när familjen Claesson kom lite sent, sa vi att det kunde samla in dem mot att de fick gå gratis. Bästa idéen i år!
Tipsfrågorna hade visst varit lite svåra och de flesta hade fem rätt eller mindre och det var tre som hade åtta rätt. Ingen med tolv.
Kvällen avslutades med skönsång av Eva, jag kommer ihåg hennes namn och Lotta. Den sista sången med text av Pelle Näver är fantiastiskt acker. Det hela avslutades med kort andakt av vår präst Sam.
Det var sista aktivitetskvällen för i år. Lika roligt och trevligt varje gång. Det var bara att ställa in de genomblöta möblerna och säga hej då.
 
 

Kommentera

Publiceras ej