Jag är så ressugen att jag håller på att bli tokig!
Jag har tre resor plannerade för de närmaste två åren. Närmaste resan till USA, är nio månader bort. Sedan har jag två resor plannerade för 2020. Den dyra safarin till Tanzania och 50 år som vänner med bästa bästisten lite senare samma år. Mitt resande är det som håller mig igång. Som ger mig något att se fram emot.
Problemet är bara att jag vill ut och resa nu! Inte nio månader bort. Men hur ska jag få råd med det? Det är mycket pengar som måste sparas inför framför allt safarin. 
Låna?
Nej, det är absolut inget alternativ. Lånade pengar måste betalas tillbaka och då får jag strycka någon framtida resa. Det finns inte med på kartan. Jag sparar precis varenda öre jag kan, men vill också kunna unna mig någon mindre resa tex till Stockholm eller Köpenhamn.
Men hur skulle jag kunna få ihop pengar för att kunna göra en mindre resa i höst? Har ingen aning. Får helt enkelt råna en bank eller två, sätta mig utanför någon butik och se patetisk ut och tigga eller så får jag helt enkelt tåla mig till maj nästa år.
Men jag längtar verkligen ihjäl mig efter en resa. Det är så otroligt roligt. Upptäcka nya platser och få nya intryck. Det är livet det!
 

Kommentera

Publiceras ej