Sommarvärmen kom med buller och bång och det var dags att lägga ut trallen på balkongen.
En riktigt jobbigt göra. Att sitta på huk och krypa runt på alla fyra är inte min modell. Men till slut var det ändå färdigt. Blir så gott att gå på. Så det är värt besväret.
Gillar min balkong starkt och jag älskar att fylla den med blommor. Enda problemet jag har med den, är att den är alladeles för varm, söderläge som det är. Jag spederar inte speciellt mycket tid är ute. Stekande sol och ofta blåsigt, vilket gör att jag inte kan ha uppe mitt parasol så ofta, stoppar mig. Idag fläktade det rejält när jag la ut trallen, tack o lov. Annars hade jag nog svimmat i värmen. Det går heller inte att sitta därute och sy, för solen blir för starkt och allt blir bara jobbigt.
Har jag spenderat någon längre tid där ute de senaste åren, har det varit på nätterna. Har sovit där ett antal gånger. Skönt med den friska luften, men vaknar alladeles för tidigt pga solen. Jag gillar att ha mörkt omkring mig när jag sover. Annars är det härligt att ligga där ute. Speciellt i maj, då myggen inte kommit fram ännu. Annars får jag bygga nät omkring mig om jag inte ska bli uppäten.
Nu fattas bara en mängd blommor. Sedan är det bara att njuta av utsikten.

Kommentera

Publiceras ej