När jag är ute och reser sparar jag varenda litet kvitto och diverse lappar/papper.
Roligt att se var jag köpt, men också för att se var jag har varit och vid vilken tid. När man är ute på road trip kan tiden flyta ihop och ibland är det lätt att glömma exakt vilken väg man tagit. Det är inte alltid man är ute i ödemarken där det bara finns en väg.
Går ofta tillbaka och kollar på kvitton. Vad var det vi åt någonstans där? Vad köpte jag där? Vad kostade det?
Så idag sitter jag och scannar in alla kvitton. Det är noga att namn, var, datum och tid kommer med. Avskyr när man får något litet kvitto utan namn eller tid på.
Men slänger jag allt som jag scannat in? Absolut inte! Jag slänger inte minsta lilla pryl jag får med mig hem efter en resa. Allt är ett ovärdeligt minne. Jag samlar dem i regel i en pappkasse som shoppat något i och sedan hänger jag upp det vid eller i närheten av minnesplatsen inne sovrummet/museet.
Roligt också att upptäcka att samma sak är betydligt billigare någon annanstans. I Las Vegas, Nevada kostade pannkakorna på IHOP 12.49 dollar, exakt samma mat kostade bara 6.49 dollar i Petaluma, Kalifornien. Jisses vilken prisskillnad mellan städerna! När jag köper endast en stor dricka på någon mack och ber om kvitto, brukar en del titta på mig som om jag var galen. Men jag vill verkligen se vad mina pengar har gått till.
Det är roligt att titta igenom alla kvitton.
 

Kommentera

Publiceras ej