Nu är Nordirlandsresan inte långt borta. Några ynka dagar. Ska bli så roligt!
Vi har nu äntligen, efter lite dividerande hyrt bil och bokat två hotellnätter i Belfast. De enda nätterna som vi säkert vet var vi är.
Sedan får vi se vad vi hinner med och kan göra. Det finns stor risk för regn. Det är bara att hoppas att det inte ösregnar, så vi blir genomblöta. Lite duggregn gör inget. Det är värre om man blir blöt rakt igenom. Då blir det bara kallt och hemskt.
Vi ska göra och se otroligt mycket roligt Några saker ska dock bli roligare än andra. Giants Causway är något som jag verkligen ha viljat se sedan länge. Lavalämningarna ser så häftiga ut. Den smala bron Carrick-a-Rede ser spännande och roligt ut. The Gobbit, där man vandrar längs med en bergvägg och alldeles ovan havet, ser otroligt häftigt ut, men man får bara gå med guide, som tar 2,5 till 3 timmar. Får se om jag hittar på något annat om mina resekamrater vill göra den. Allt beror på hur jag mår. Har inga problem med att sysselsätta mig själv om de går den. För det ska inte bli så att de känner, det kan vi inte göra för Moster orkar inte. I värsta fall, ha, ha, kan jag sitta i bilen och sy medan de är på vandring.
Ska också bli roligt att följa med på en resa där jag inte är reseledaren. Där det inte är jag som har järnkoll på precis allt. Mycket ovanligt, men det ska nästan bli lite skönt. Fast här har vi ju tillgång till internet hela tiden, utan att det kostar en förmögenhet, så då går det ju att kolla där om det är något vi undrar. 
Något som också ska bli roligt, är och se hur mycket jag kommer att förstå vad irländarna säger. Hade lite knepigt ibland under min Englandsresa för två år sedan. Jag pratar endast amerikanska och det är stor skillnad på den engelskan och de brittiska öarnas engelska. Knappt samma språk ibland. 
Jag älskar att vara ute och resa!
 

Kommentera

Publiceras ej