När jag fick syn på tidningen Min Häst på Kvantum härom veckan bara visste jag att jag var tvungen att sy Mulle. Han var den stora anledningen till att jag köpte tidningen alls. För någon stor hästtjej har jag aldrig varit.
Det börjar verkligen bli fullt nu på min Serieserie-vägg. Kan inte sluta sy dem. Figurerna tog bara några få dagar att sy. Bakgrunden hade jag över från Roger Rabbitt, den hade blivit alldeles för stor. Här passade den helt perfekt.
 
Skulle egentligen väl varit ett band istället för snöre till tränset. Men det var allt jag hade och jag hade inte tålamod till att försöka hitta det någon annanstans. Fick sy fast Mulle i bakgrunden innan jag kunde sy fast tömmarna och den lilla tokiga tjejen. Kommer inte ihåg om hon har ett namn. Fick kämpa ett bra tag för att få igenom snöret igenom hennes hand. Behövde göra ett lite större hål och då fanns det stor risk att jag skulle klippa sönder henne. Men jag lyckades till slut. Hennes hår är också fastsytt efter att jag fäst henne på bakgrunden. Likså morrhåren på katten. De går inte att sy innan.
Brukar vika in väven bakom bilden när jag ska stryka fast den på flicelinen. Men med små detaljer är det väldigt svårt och mina fingrar gör inte alltid som jag vill och det är lätt att bränna sig på strykjärnet. Så jag stryker fast det mesta utan att vika runt väven. Sedan får jag försiktigt klippa bort den överblivna väven och flicelinen. Akta så att jag inte klipper bort för mycket och att trådar går av eller lossnar.
 
 

Kommentera

Publiceras ej