Inspirationen kan slå till helt plötsligt och helt oanat.
Klockan var över elva igår kväll och jag låg och läste, när huvudet helt plötsligt blev fyllt av färgglada luftballonger. Hade absolut ingenting med boken att göra. Förstår inte vad allt kom ifrån. Men plötsligt ville jag rusa upp och sätta igång och rita upp hur den skulle se ut. Jag såg bilder av starka färger, pärlor och spets. Jag fullkomligt bombaderades av intryck.  Alla spärrar var öppna och blev helt uppfylld.
Det var underbart att känna en sådan inspriration. Det har varit ett tag sedan sist. Det har mest varit ångest och vånda men nu var glädjen tillbaka. Var nästan svårt att komma ner på jorden igen och försöka somna.
Jag har alltid älskat luftballonger och det skulle vara jättekul att åka upp i en. Men jag har av någon anledning alldrig längtat efter att göra det. Det är egentligen bara formen och utseendet som jag älskar med dem.
Har inte långt kvar på Mulle, så när han är färdig kommer jag säkert sätta igång med luftballongen. Trots att jag också bara börjat på USA-resans handarbete och när jag kommer hem från Nordirland, så ska det bli ett resekollage till.
Det är mycket nu. 

Kommentera

Publiceras ej