När jag fick MS hade jag svårt för att hålla tätt och koffein och tein är urindrivande. Så jag slutade att dricka eller skarpt minskade ner på den varan.
Jag som brukade leva på Coca Cola, dricker det nu bara ihop med popcorn dvs oftast vid biobesök. Te vill jag dock inte ge upp, så jag började dricka decaf. Vilket inte är lätt att hitta i Sverige. Köpte med mig massor från USA när jag var där på besök. Köpt från Amazon. Hittade att de sålde det på ICA Focus i Göteborg och på English Shop, som finns både i Stockholm och Göteborg. Fanns även i Jönköping ett tag, men det la ner lagom tills att jag upptäckte att de sålde decaf te där.
Det bästa, förutom att jag inte gör på mig, med att dricka decaf, är att inte vara så drogberoende längre. Att få sanslös huvudvärk om jag inte dricker en mugg te eller cola. Nu kan jag njuta av en mugg te när jag vill och inte när abstinensen sätter in.
Känns mycket behagligt. 
Skönt också att det finns decaf te. Det hade varit hemskt att behöva ge upp mitt tedrickande. Det är så underbart gott.

Kommentera

Publiceras ej