Har fått ett brev från Kommunal och behöver ringa dem.
Som vanligt hamnar man i telefonkö. Det gör man ju var man än ringer numera. Men för det mesta brukar det talas om vilken plats man har eller/och hur lång kön är. Men inte Kommunal. De talade bara om att det var ovanligt många som ringde nu och det är kö.
Men inte hur lång. Vilket är väldigt frustrerande. Är det en femtonminuters kö eller tre timmar? Går ju inte att sitta och vänta hur länge som helst på att de ska svara. Jag må sjukpensionär, men jag har lite annat att göra.
Fick en brev i går där de kommenterar att det står i deras papper att jag inte har någon anställning. De ber mig fylla i min arbetsgivare, adress och anställningsdatum bla. Det finns inget utrymme för att skriva arbetslös eller som jag, att jag går på sjukersättning.
Jag är fortfarande med i facket då jag får en försäkring från dem. Åtminstone tror jag att jag måste vara medlem för att få ut den. Det är därför jag vill ha tag i dem. Men hon som ska ha skrivit brevet har inte angett något nummer, utan här finns bara till Kommunals stora växel. Så det är väl bara att sätta sig i telefonkön och vänta...
Tittade lite extra på pappret som jag ska fylla i arbetsgivare på. Det finns ingenstans ifyllt mitt namn och födelsedatum. Hur ska hon veta att det är jag om jag bara fyller i de uppgifter hon söker? Jag kan väl inte vara den enda medlem som hon skickar papper till? Känns mycket konstigt.

Kommentera

Publiceras ej