Så var det dags, behöver nya glasögon igen.
Det är bara två år sedan jag skaffade nya. Det går fort nu. Ovanpå det, så måste jag skaffa mig speciella glasögon för dataskärmen och när jag broderar. Så nu ska jag hålla reda på vilka glasögon jag ska ha på mig.
Fick titta på nya bågar och först funderade jag på att spåra ut fullständigt. Är ju inga glasögon jag kommer bära ute bland folk. Men hittade ett par bra som jag gillade och optiker Peter med fru, också tyckte var bra. 
Och ovanpå det, så har jag inflamation på ögonlocken och måste ta två sorters ögondroppar tre gånger om dagen. Jag som har så svårt att komma ihåg att ta droppar en gång. Även om de ligger framme väl synligt. Men jag måste försöka skärpa mig, för det är svårt att bli av med den sortens inflamation och den här verkligen jobbig att ha!
 

Kommentera

Publiceras ej